Handelsbetingelser
Bad & Wellness
Sigma 8, Søften
8382 Hinnerup
Tlf: +45 25 32 55 58
Juridisk navn: Bad & Wellness ApS
CVR-nr.: DK 43792091
Bankkonto: Reg.: 9070 Kontonr.: 1636806419
Indgåelse af aftale
Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse.
Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling.
Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og webshoppen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er webshoppen berettiget til at annullere din bestilling helt eller delvist, f.eks. som følge af udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet.
Følgende betingelser gør sig kun gældende ved handel i vores webshop.
Betaling
Bad & Wellness modtager betaling med betalingskort (Visa og mastercard), MobilePay eller bankoverførsel.
Bemærk ved betaling via bankoverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Betaling med betalingskort eller Mobilepay vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Ved bankoverførsel skal betalingen af dine varer først ske, når du modtager din ordrebekræftelse med endeligt beløb og fragt.
Bad & Wellness benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, at dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Bad & Wellness’ egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre kan variere. Vi forsøger at afsende arbejdsdagen efter bestillingen er modtaget, hvis varen er på lager, og betaling er registeret i vores system.
Leveringstid for pakkevarer er normalt 1-3 hverdage.
Leveringstid for pallevarer er 1 – 5 hverdage eller efter aftale.
Varer, der skal hentes fra fjernlager leveres normalt efter 5 – 15 hverdage (1 – 3 uger).
Den aktuelle leveringstid vil fremgå af ordrebekræftelsen.
Ved leveringer, der indeholder forskellige varer, afsendes leverancen først, når alle varer er på lager, med mindre andet er aftalt.
Bad & Wellness sender pakker op til 30 kg med GLS. Forsendelse af pallevarer som saunaovne, saunatræ, saunadøre og lignende sker med JJD Distribution.
Der betales et minimum på 495,- for levering. Prisen bliver dog reguleret ved ordrebekræftelsen. Sammenpakning sker, hvis muligt, for at begrænse omfanget af forsendelsen.
Leveringsprisen gælder for levering i Danmark til fortovskant.
Der tillægges ø-tillæg for levering på ikke brofaste øer. Eventuelle tillæg vil fremgå af ordrebekræftelsen.
Bad & Wellness har ansvar for varerne i forsendelsen indtil det øjeblik varen leveres hos eller modtages af kunden.
Modtagelse
Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre dine varer under fragt og forsendelse. Alt bliver omhyggeligt emballeret, og f.eks. sendes de fleste glas-produkter på special-paller. Der kan imidlertid opstå skader under produktion eller transport, og det er derfor vigtigt, du ved, hvordan du bedst modtager dine varer, og hvordan du skal forholde dig, hvis der er skader eller andet på produktet, du modtager. Der ses typisk to typer af skader:
- Skader opstået under transport af varen. Disse skader kan erstattes, hvis de er opstået, inden du har modtaget varerne. Skader der opstår efter modtagelse, eller imens du eller dine hjælpere flytter produktet, dækkes enten ikke eller dækkes af din egen indboforsikring.
- Fejl, skader og mangler opstået under produktion eller producentens nedpakning. Disse skader hører typisk ind under produktets garanti.
Der er forskel på, hvordan ovennævnte skader behandles juridisk og forsikringsmæssigt, og på hvem der skal erstatte skaden. Det er f.eks. fragtfirmaet, der skal erstatte skader opstået under transport. I alle tilfælde skal du rette henvendelse til os så hurtigt som muligt, så vi kan sikre dig bedst muligt, og det er også i alle tilfælde vigtigt, at du dokumenterer skaderne og deres omfang med fotos, beskrivelser etc.
Leveres varerne med fragtmand, skal du vælge, om du vil kvittere for levering, eller om varerne må stilles uden kvittering.
Vælger du levering med kvittering, skal fragtmanden som ankommer i tidsrummet inden for normal arbejdstid, nemt og ubesværet kunne komme i kontakt med dig som modtager ved første forsøg, når han henvender sig ved fordøren. Det er ikke fragtmandens opgave at søge efter modtager på adressen. Kommer fragtmanden ikke i kontakt med dig, vil varen blive bragt tilbage til nærmest fragtmandscentral, hvorfra den efter aftale kan afhentes eller mod betaling vil blive forsøgt leveret inden for de næste dage.
VIGTIGT. Når du modtager dine varer:
- Vær hjemme mellem kl. 08 og 17 på den angivne dato., så du kan tage imod varen direkte fra fragtmanden (Se under punkt 5 om levering med eller uden kvittering).
- Gennemgå sammen med fragtmanden omhyggeligt pallen og emballagen for synlige skader og skrammer. Fragtmanden skal blive, imens det leverede tjekkes 9
- Er der mærker eller brud på emballagen KVITTER DA ALTID FOR FORBEHOLD, skal du først tage fotos af skaderne på emballagen, før du forsigtigt åbner, hvor emballagen har skader, og tjekker, om selve produktet har taget skade. Tag fotos af eventuelle skader.
- Pak nu varen helt ud og tjek for eventuelle skader på produktet. Tag flere fotos. Hvis der er tvivl om varens tilstand, så bør du kvittere for modtagelsen med et “modtaget med forbehold” og på fragtbrevet beskrive årsagen.
- Er der skader på produktet, så flyt ikke varen, da der så kan opstå tvivl om, hvornår og hvordan skaden er opstået. Lad den defekte vare blive stående på stedet og i emballagen, hvis denne ikke er helt fjernet.
- Er der skader, så skriv med det samme til info@badogwellness.dk med fotos og en beskrivelse af skaden og vedhæft kopi af fakturaen. Dette gælder også skjulte skader, der først opdages senere. VAREN MÅ IKKE FJERNES FRA HVOR DEN ER STILLET AF TRANSPORTØR.
- Du kan også få leveret varer, selvom du ikke er hjemme. Såfremt du skriftlig – i bestillingen – har tilkendegivet, at varen må stilles på din adresse, kan fragtmanden stille varen på det aftalte sted, og fragtmanden vil typisk tage fotos af det leverede på stedet. Ansvaret for varen overgår fuldt ud til dig i det øjeblik, fragtmanden har stillet varen. Du har her ikke mulighed for at kvittere for modtagelsen ej heller for at ’kvittere med forbehold’. Eventuelle transport skader vil derfor generelt ikke kunne erstattes.
Bemærk! Hvis fragtmanden ved levering skal vente på, at en person skal komme frem, vil ventetiden blive faktureret efter fragtmandens takster (timepriser).
Såfremt du skriftlig – i bestillingen – har tilkendegivet, at varen må stilles, kan fragtmanden stille varen på det aftalte sted.
I så fald har du som modtager det fulde ansvar for varerne fra det øjeblik de bliver stillet.
Bemærk! Uanset om varen sendes eller udleveres fra lageret skal varen ved modtagelse kontrolleres for eventuelle skader på emballagen eller mangler på ordren.
Bemærk! Læs nedenstående, vigtige information:
- Fragtskader dækkes typisk ikke, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse, ligesom det ikke er muligt at vide, hvornår skaden er opstået, hvis ikke der foreligger foto-dokumentation af skaderne på selve modtagelsestidspunktet. 10
- Uanset om varen sendes eller afhentes/udleveres fra vores lager, så anbefaler vi, at varen ved modtagelse kontrolleres for eventuelle skader på emballagen eller mangler på ordren.
- Kvitteres der for varens modtagelse i god stand, så hæfter du selv for skader bag eventuelt beskadiget emballage.
- Det samme gør sig gældende, hvis du forudgående, har givet skriftlig tilladelse til, at fragtmanden kan stille varen, og det efterfølgende viser sig, at der er synlige skader på emballagen, og at det bagved liggende produkt også er beskadiget.
- Er der synlige skader, underskriver du for modtagelse ’med forbehold’ og angiver på fragtbrevet hvad forbeholdet er. Dette forbehold bør angives så præcist som muligt. f.eks. “Manglende kolli”, “Skade i nederste venstre hjørne” eller “Smadret glas”. De fleste har en mobiltelefon med kamera, og vi anbefaler, at du fotograferer skaderne. Bemærk også, at dette skal ske, inden godset flyttes.
- Som kunde kan man nægte at modtage en forsendelse, men vælges dette, vil du selv skulle betale for en genlevering eller returnering til SPA Kompagniet. Den rigtige måde at håndtere modtagelse af en beskadiget vare vil være at kvittere for modtagelsen “med forbehold”.
Levering uden for landets grænser
Ved levering uden for landets grænse, betaler kunden selv for ekstra omkostninger.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dages periode starter den dag, ordren er modtaget af kunden.
Kunden afholder eventuelle returneringsomkostninger og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.
Ønske om fortrydelse skal meddeles skriftligt til os senest 14. dag efter leveringen. Varen skal være os i hænde seneste 14 dage efter, vi er informeret om, at kunden ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail til: info@badogwellness.dk eller benytte vores standardfortrydelsesformular I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på kundens ønske om at bruge sin fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked
Fortrydelse af en del af købet
Forbrugerombudsmanden har afgjort, at man kun kan fortryde det samlede køb, medmindre andet er aftalt. Det vil sige, at alle varer på samme ordre, skal returneres ved fortrydelse.
Returnering af varer
Visse varer kan ikke returneres med normal post eller GLS. Dette gælder for varer der leveres med fragtmand.
Udgifterne til returnering af disse varer vil variere efter pallestørrelse og antal.
Varens stand ved returnering
Varens stand, når du sender den retur.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Sigma 8, Søften 8382, Hinnerup.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Varer der returneres per efterkrav modtages ikke.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Bad & Wellness.
Reklamationsretten bortfalder ved almindelige slitage, forkert montering/installation eller ualmindelig brug af produktet.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Bad & Wellness ApS
Sigma 8, Søften
8382 Hinnerup
TLF: +45 25 32 55 58
Varer der returneres per efterkrav modtages ikke.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. De er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Bad & Wellness, har vi brug for følgende oplysninger:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Bad & Wellness og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på badogwellness.dk er Bad og Wellness.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Bad & Wellness har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Bad & Wellness har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@badogwellness.dk
Cookies
På www.badogwellness.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Læs eventuelt mere om vores privatlivspolitik og cookies her.
Klagemuligheder
Er du uenig med Bad og Wellness omkring en handel, beder vi dig at skrive til info@badogwellness.dk .
Vi tager klager meget seriøst, og vil behandle din klage hurtigst muligt efter modtagelsen. Du kan forvente en besvarelse indenfor 3 arbejdsdage. I tilfælde af fortsat uenighed har du mulighed for at kontakte e-mærkets forbrugerhotline, som rådgiver og mægler i tilfælde af uoverensstemmelser. En anden klagemulighed finder du i Forbrugerklagenævnet. Det kan du gøre ved på nævneneshus.dk eller ved at skrive til Nævnenes Hus, Toldboden 2 8800 Viborg.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbrugermed bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: ec.europa.eu.
Klager og uenighed tager tid til at løse, uanset hvilken klagevej du vælger. Du kan ikke forvente en løsning her og nu, da alle parter skal have tid til at finde ud af, hvad der er sket, og hvad der eventuelt bør ske fremadrettet. Vi er opsat på at finde hurtige løsninger på berettigede klager, da vi på ingen måde har fordel af at drage sager i langdrag.
Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@badogwellness.dk samt hjemmesiden, du har købt varen på.
Senest ændret 07.11.2024